Varför hejar inte folk?

En sak har jag tänkt på.
Varför hejar man inte på ALLA man känner?
Okej, kanske inte ska säga man. Men jag gör iaf inte det, inte heller dom som gick i min förra klass eller vissa jag spelade fotboll.
Men varför gör man det inte, okej att man kanske inte umgicks så mycket men man har ju ändå pratat med varandra, och man hejade på varandra när man gick i samma klass.
Varför ändras det så mycket bara för att man inte sitter i samma klassrum längre?

Som typ på bussen om det är mycket folk. Varför inte bara sätta sig bredvid en man faktiskt har gått i samma klass som ist för att sätta sig på typ den ända tomma platsen som finns så någon annan får sätta sig vid en främling?

Jag tänker nog ofta att det skulle bli pinsam tystnad. men varför måste tystnad vara pinsam?
Varför inte bara sätta sig ner, hälsa och fråga hur den andra mår?
Sedan kan man sitta tyst resten av resan. För det är väll ändå inte så konstigt att man inte har så mycket mer att säga  till någon man faktiskt inte umgås med längre?
Så varför skulle just den tystnaden vara pinsam?

Men det finns ju faktiskt människor som hejar på alldeles för många, jag menar, brukar man heja på någon man inte ens har pratat med?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback