Tävlingen

Nu ska jag berätta om gårdagen

Klev upp 4 på morgonen för att åka buss med de flesta tävlingsåkarna och föräldrarna från klubben
vi var sammanlagt 35 stycken,

början av dagen agerade jag tränare för mina små som skulle tävla för första gången
och oj vad duktiga de var! riktigt stolta över dom.
Alina frågade redan på vägen hem om när nästa tävling var, jag gissar på att hon tyckte det var kul ;)


här har vi Alina glad påvägen hem :)

Efter lunch var det dags att fokusera på mig själv, jag skulle ju snart tävla nu.
Var ovanligt nervös denna gång, kände lite press att jag måsta göra bra ifrån mig när småttingarna var med och kikade
Åkte ut på uppvärmningen och sträckte mig såklart, fick lite ont i låret och blev därför ännu mer nervös.
Självklart var det landningsbenet också, alltså benet man belastar mest.

Men jag åkte ut, börja med en sittpiruett och tänkte då att jag skulle skita i att det gjorde ont och bara köra
Så sagt och gjort, första salcowen kom och jag klarade den, vilket jag aldrig brukar göra annars!!
otroligt skönt


och vilket jubel från läktan! Vilket stöd man hade, var helt ofattbart kul att åka
så jag klarade alla hopp och alla piruetter, måste ha varit publiken som gjorde det :)
Kan faktiskt säga att det var mitt bästa åk någonsin, det var klockrent.
Det räckte till en andra plats!! så otroligt skönt att komma på pallen i denna grupp

Så det var otroligt skönt och framförallt roligt!

Näe det var en fantastisk dag, alla var duktiga och alla stötta varandra, var sjukt kul att åka ner med alla trots att det betydde en tidig morgon och att man fick vara uppe i ca 12 timmar innan man själv fick kliva på isen
det var så värt det!! :D



här har vi några av oss som tävlade.
från vänster: Felicia, Hanna, Amanda, Jag, Micaela, Johanna, Olivia



Som sagt, otrolig dag
Grattis till alla bra placeringar och alla bra åk tjejer!


det ända som är jobbigt med såhär roliga konståkningsdagar är att jag får beslutångest angående nästa år..





Annars hade vi såklart träning imorse, jag var taggad på att klara lite nya hopp
Började med dubbel-öggel och stod väl någon liten lite sådär halvtaskigt
Sedan körde jag dubbel-flipp som jag stod för andra gången, otroligt skönt!
Dock inte lika skönt för låret, körde nog på lite för hårt idag, men så värt.
Jag har ju fått lite känsla i hoppen nu :)

Nu ska jag åka iväg och vara tränare åt mina små pluttar!
Längtar tills dom också får börja tävla!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback