Toffel?

En sak har jag stört mig på länge är att dom som kallar folk toffel nog bidrar till det mest.
okej kanske inte mest, men en del iaf.

Om man är tsm med någon och man inte umgås för tillfället, så pratar man med någon annan om att man inte har något att göra får man direkt höra: men namnet-på-den-man-är-tsm-med då?
Som om det är en självklarhet att man umgås jämt? 
Dom kan göra att man nästan känner sig dum om man inte kan komma på en riktigt bra förklaring till varför man inte umgås.
Man behöver ju aldrig komma på en förklaring till varför man inte umgås med någon annan kompis.

Det förvånar mig inte heller att många tänker "äh, hon/han är säkert med sin pojk/flickvän" å skiter i att höra av sig.
Såklart att man umgås med den då om ingen annan hör av sig.


Nog för detta inte har drabbat mig speciellt mycket, eftersom jag har haft distans nu i typ 9 månader.
Men ändå, har ändå märkt av det gånger då han varit hemma i någon vecka.
Sjukt irreterande enligt mig.


Kommentarer
Postat av: emmi

då är vi minst två att störa oss på det här iaf!

2008-05-29 @ 23:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback