Sista året

Nu börjar ju jag sista året på gymnasiet. Ska bli skönt att gå vidare sedan.
Men det är ju så himla mycket jag vill göra. Jag får lite panik för jag vet inte hur jag ska hinna allt..

Men ut i världen ska jag. Men allra först måste jag tjäna massa pengar så att jag kan börja resandet.
Och vart gör man det bättre än i Norge? Så det blir nog Norge efter skolan.
Sedan har jag världen under mina fötter..
Jag vill bla utforska afrika.


Sedan vill jag ju åka tillbaka till mitt hemland. Närå, skämt å sido. Jag ser Sverige som mitt hemland men jag är ju född i USA och jag bodde där i 3 år. Det skulle vara väldigt kul att åka tillbaka. Inte för jag kommer ihåg speciellt mycket men ändå, vore kul. Sedan måste jag ju utnyttja mitt Visum.
Men USA vill jag inte bara besöka som de andra länder jag vill åka till. I USA vill jag testa leva, jobba eller kanske plugga lite. Hur länge jag vill leva där vet jag inte, det beror ju såklart på hur livet utvecklar sig och hur jag trivs.

Men jag har tänkt att bo och skaffa familj i Sverige. Men innan det vill jag utbilda mig till förskolelärare vilket jag helst vill göra i göteborg.  Efter jag har ett bra jobb och en stadig ekonomi, då kan jag börja tänka på barn.
Och det är just det som stressar mig, jag vill ju även vara en rätt så ung mamma. Och innan jag blir mamma vill jag ju även gifta mig.
Så frågan är hur jag ska hinna med alla dessa äventyr.
Men vem vet, allt kanske slutar med att jag blir kvar i afrika och räddar aids barn, men det vore väll inte helt fel det heller?


jag som liten och lite större. undra hur jag ser ut om ytterligare 17 år.

Kommentarer
Postat av: Sofia

du kan ju pricka av Afrikadelen iaf eftersom ni faktiskt ska åka till Afrika och utforska redan i vinter ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback