Jobb

Idag jobbade jag 11,5 timmar utan mat.
Okej, jag åt lite strips medans jag arbetade.
det som gör mig mest less är att hon klagar över att vi inte jobbar, utan bara äter och pratar.
hur fan kan hon säga så när vi inte ens hinner äta.

så nu är jag så irreterad så jag inte kan sova
jätteont i magen eftersom jag bara har småätit hela dagen, fick i mig lite mat när klockan var halv 11 på kvällen.

men nu när jag har legat i kanske 4 timmar och försökt sova har jag kommit fram till att jag vill verkligen ha ett jobb som jag trivs med. för om man trivs med det man gör har man fortfarande energi kvar när man kommer hem. man är glad och mår helt enkelt bra.
just nu hittar jag en negativ sak om exakt allt. och ja, jag skyller det på mitt arbetspass som jag precis hade.


men iaf, det är var den tanken som gjorde att jag vill bli förskolelärare ännu mer nu.
jag vet att det inte är samma sak men jämt när jag kommer från ett träningspass med mina barn (dom jag är tränare åt på konståkningen) är jag fan alltid glad.
det spelar ingen roll om jag varit på gfest dagen före och har somnat klockan 4 för att sedan själv träna klockan 8 på morgonen dagen därpå och att efter jag tränat, bakfull och trött vara tränare åt mina söta änglar.
det spelar helt klart ingen roll hur lite jag har sovit. jag  blir alltid glad.

just nu längtar jag tills jag får träna mina änglar :)




men just nu ska jag väl nog läsa eragon och försöka sova,
mitt nästa arbetspass börjar om ungefär 8 timmar..
känns ju jävligt, roligt.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Uscha.. Fan vad jobbigt att känna så! Själv är jag helt nere över att jag jobbat min sista dag.. Och guud vad du är go med ungar hjärtegull, OM jag nånsin klämmer ut någon, så ska den gå i din klass ;) haha.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback