Eragon

Nu har jag läst klart Eragon.
As bra bok men tog slut lite fort, fast det finns ju en tvåa =)
Fredrik berättade för någon dag sedan att författaren var 15 år..
hur sjukt som helst.
Jag har ju även laddat hem filmen Eragon. Så jag tänkte se den någon dag nu.
Alltid roligt att jämföra boken med filmen. Men man brukar ju oftast bli besviken på filmen..
Därför föredrar jag att läsa boken innan jag ser filmen, så jag kan skapa egna människor i huvudet.
Om man ser filmen först ser jag alltid människorna som dom ser ut i filmen, vilket inte alltid är bäst enligt mig.

Men nu tänkte jag börja läsa en ny bok.
Jag har ju alltid tyckt om att läsa, om det har varit riktigt bra böcker som tex Harry Potter.
Dan browns böcker är också bra. Har dock bara läst da vinci-koden och änglar och demoner, så jag har gåtornas palats och i cirkelns mitt kvar. Eller har han skrivit någon mer?
Jag tänkte iaf börja läsa i cirkelns mitt nu :)








om en vecka är det is! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback