Bloggare

På sista tiden har jag fan blivit en riktig bloggnörd. Jag följer massa med bloggar och tänkte nu dela med mig lite.
Det började med att jag började läsa kissies blogg (
http://www.kissies.se/) mest för att hon verkar vara så otroligt dum.
Hon har bland dom roligaste bloggarna för att hon är just dum.
Ibland snackar hon om att det är pr-trick hit och pr-trick dit. men seriöst, hur desperat är man efter uppmärksamhet om man kommer med så dumma saker för att få publicitet? (läs själv, ni kommer förstå vad jag menar)

Sedan gick det över till blondinbella (www.blondinbella.se) Och ja, vad är min uppfattning om henne?
Bra fråga. Jag vet faktiskt inte, men ja hon är ju framgångsrik. Eller det låter lite konstigt att säga att man "har en framgångsrik blogg" men hon tjänar ju så pass mycket pengar på den så att hon inte behöver titta på prislappen när hon handlar kläder. Säger hon iaf. Men det måste ju finnas någon andledning till varför hon är så framgångsrik. Är hon en bra bloggare? Själv tycker jag att hon är tråkig, hon skriver bara om sina möten hit och möten dit. Men endå besöker jag den rätt ofta, om jag ska vara ärlig tror jag att det bara är en dålig vana.

Men genom stora bloggare hittar man ju till andra bloggare, som t.ex. Stinalee och Kenza (www.stinalee.se www.kenzas.se) Så ja, dit hittade jag genom blondinbella och kissie. Vad kan man säga om deras bloggar. Det är två tjejer som har utseende tycker jag. Speciellt Stinalee. Och nu får jag låta ytlig men jag kan ju knappast säga något om deras personlighet eftersom jag inte känner dom. Men det är två tjejer som ändå verkar ha ett "normalt" liv. De lever inte som om det tror de är superstjärnor som det känns som om både kissie och blondinbella kan tro ibland med deras tv-shower och grejer.
Både Stinalee och Kenza jobbar tydligen som modeller lite då och då. Självklart visar dom bilderna och dom är ju snygga. Det som är bra är att dom inte skryter och tror dom är topmodeller för det.
Men annars, rätt vanliga och alldagliga bloggar.
 
Nu ska jag börja skriva om mina små favoriter. Jag börjar med Hanna, HannaPee (http://www.hannapee.blogg/).
Hon har ett vanligt liv med ett vanligt jobb. Hon är en tjej som alla oss andra liksom. Men ist för att skriva om vad hon gjort dag in och dag ut skriver hon om roliga saker och funderingar. Hon har helt enkelt sköna inlägg med en skvätt humor. Nog för att blondinbella och dom kanske har ett intressant liv men inte fan bryr jag mig om vad dom ska göra hela dagen. Vilken tid dom ska på möten och med vilka. Det är som om dom tror att man sitter hemma och ba, "shit, nu är blondinbella på möte med expressen". Inte fan bryr jag mig om det. Näe, HannaPee däremot tar upp saker man faktiskt kan tänka på.

Men nu till min stora favorit: Den sexiga Fanstastiska humoristiska & Stolta Gaybloggen (http://kanal5.se/web/gaybloggen) Här har vi en bög som lever i stockholm och skriver mycket om att just vara bög. olika sitationer osv. Och han är inte rädd för att prata om ja, låt oss säga sex, killar och onani. Själv skulle jag aldrig våga skriva som han, inte vilja för den delen heller men det är hemskt underhållande att läsa. Självklart består inte hans blogg endast av sånt, han har ju faktiskt ett liv också. Nu fick jag nästan lite dålig samvete, målar upp honom som någon sex-galning eller så. Han skriver om mycket annat, annorlunda situationer och funderingar. Lite som HannaPee.



Men det är ju minst lika intressant att läsa bloggar som människor man känner skriver.
Men ja, detta är några bloggar ni borde eller inte borde besöka när ni har tråkigt eller lite tid över eller aldrig.

tjarå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback