tankeställere

igår fick jag mig en tankeställare..
Det var när jag hade slutat och jag gick in till lärar-rummet för att hämta min sallad som jag skulle äta mellan mina träningar..
Då satt Lasse där (en av mina lärare förstås) så frågade han hur ofta jag tränade
så berätta jag att jag tränar 7 gånger i veckan.
Så blev han jättepaff och sa tränar du konståkning sju dagar i veckan? :O:O:O
så förklarade jag att det var både fotboll och konståkning så då förstod han
så sa han, och skola på det? orkar du verkligen allt?
så sa jag Jaa fan å, se hur pigg jag är, så svarade han med
Ja jo jag menar inte att du inte är duktig i skolan och så men alltså hinner du leva då?
så sa jag: vadå leva?
så sa han men ja, göra andra saker, leva liksom
så svarade jag lite nonchalant bara jamen vadå, träna är ju livet..
så sa han bara ja jo så länge du tycker det är kul och orkar så!

så började jag tänka lite, egentligen så består inte mitt liv av så mkt.
och dom säger att det är nu man ska ha som roligast typ, så började jag tänka på allt roligt som jag kanske missar pga alla mina träningar, men fan jag kom fram till att jag missar ändå inte så mkt, men dom som jag inte sportar med, dom missar en hel hög med roliga saker kan jag lova.
så ja, jag kom fram till att jag hinner leva :)

Så idag slutade vi tidigt och det var en timme kvar till min buss hem gick, så jag vickan och evelina traska nerpå stan. och det är så typsiskt mig, jag kan inte låta bli, jag måste bara köpa en massa jävla saker!
det slutade med att köpte fyra tröjor och blev mkt fattigare.
Det är så typiskt mig, nog för tröjorna var otroligt snygg men ändå :D

Så ikväll är det glysis, ska bli kul som fan! jag har faktistk inte blivit så nervös än men jag antar att det kommer >_<
och som vanligt har jag ingen koll, vet bara att vi ska samlas kvart över sju och att sista matchen ska spelar 2 inatt mot team hudik. Då kommer jag vara trött som sju monster.
därför funderar jag på om jag ska lägga mig och sova ett tag nu :)


Det blev ett väldigt ovanligt långt inlägg och jag antar att ingen kommer orka läsa det men det strunar jag i! Trevlig helg
tjarå,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback