studiedag

idag har vi studiedag, vilket innebär ledighet.
så jävla skönt.
Jag sov tills jag vakna, inte tills jag väcktes.
Det var en otrolig känsla jag inte känt på länge, underbart.
Efter jag vaknat tog jag med mig täcket till vardagsrummet för att kolla på film, a walk to remember.
Det var inte bara att få igång filmen kan jag löva.
Efter att ha suttit och tryckt på alla knappar som fanns på dosan typ 3 gånger kom jag på idén att kolla om dvd:n var kopplad till tv:n. och som ni förstår var det ju där problemet var.
och ja jag vet attjag är bra och jätte teknisk :P
Efter en jättesorlig men jättabra film käkade jag frukost och sedan gick jag upp till gammelskolan.

Vad kan man säga? allt var som vanligt..
anna sprang omkring och sa åt alla
larssa satt nere i no-salen
christer klaga på det fasta schemat
lilian sprang omkring överallt
stefan bad mig komma till lindefallet
alla små sjuor var konstiga
men framför allt peter, jag hade nästan glömt bort hur positiv man kan vara.
vilken energi, det bara sprutar glädje om karln.
så alldeles innan jag skulle gå bad han mig lova honom en sak
självklart sa jag ja och han sa:
"sluta aldrig att le carro"

och då fick jag flashbacks, jag kom på när han började att jobba som lärare på våran skola.
Det var i 9an, och en dag satt jag i korridåren och jag hade bara haft honom ett fåtal lektioner då han kom fram till mig och sa:
Carro, du är en bra människa, Det märks på engång när du är borta, stämningen i klassen blir genast sämre och kom ihåg att aldrig sluta le. så log han och gick.
ojojoj, vilken chock jag fick. det färsta jag tänkte var "det är väl eleverna som ska smöra för lärarna, inte tvärtom?!"

Jaa och självklart har jag tänkt på gamla klassen idag.
Vi var seriöst den bästa klassen någonsin, det sa även Christer till mig idag.
eller han sa "ni är den bästa och roligaste klassen ajg haft"
och fan, jag saknar oss, gänget liksom.
Jag, Sofia, Oliver, Martin och Jakob vi var seriöst skolan bästa!!

gänget!

snygga

ikväll sticker jag till sundsvall där jag ska spendera min helg med fotbollslaget.
Så nu läre jag packa
tjarå (mobil med, gratis sms också)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback