orättvis värld

Usch. Jag läste precis Sofias senaste blogginlägg.
Jag blev alldeles gråtfärdig.
Ju mer man tänker på hur orättvis denna värld är ju mer märker man att den verkligen är det.

Oskyldiga människor dör i krig. Barn svälter. Kvinnor får aids genom våldtänkter. Människor som vi skulle behöva fler av får sjukdomar som cancer och överlever inte.

Allt är så jävla orättvist.


Personligen är jag less för tillfället.
Här sitter jag, frisk som en nötkärna och är less.
Jag vet att jag har en granne med cancer nästan överallt och jag har aldrig sett henne ledsen för det.
Hon är glad över att hon lever, hon är inte "less" över att hon fått en sjukdom hon inte förtjänar.

Bara därför tänker jag åka mitt solo för henne på tosdag, för jag vet att hon kommer sitta på läktarn och kolla :)

Idag är sista träningen inför uppvisningen också. Igår hade vi generalrepition och det gick bra :)
Det ska blir roligt, jag hoppas ni kommer och kollar. Halv 7 på torsdag i ishallen i hudiksvall. Gratis inträde.

Åre på nyår, hoppas det slutar bra.
tjarå.

Kommentarer
Postat av: Anna

hade faktiskt vilja kollat på uppvisningen, tänkte ta med Joni så hon fick se lite is.. men jag var sjuk. Det kommer väl fler gånger.. (:

Postat av: Mannen i ditt liv !

Klart det slutar bra Älskling! Kan inte sluta mer än bra :D

2007-12-17 @ 18:29:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback