Politik

svar ja, jag tycker politik är intressant
att berätta om alla mina åsikter ja det skulle vara lite jobbigt och jag vet inte riktigt vilka jag skulle ha röstat på om jag fick, men jag skulle iaf hålla mig till höger sidan.
Jag tycker att bidragen är alldeles för höga när man tex är arbetslös, folk vill ju inte skaffa jobb för att man tjänar bättre på att vara arbetslöshet än att jobba.
men det är klart att det är ju bra att man kan få pengar om man inte kan få nå jobb men om man får pengar så man klarar sig varför skulle man söka jobb då för? just det.
Jag tycker att det låter bra att sänka den dära ja jag kommer inte ihåg vad det heter.
men kostnaden för att anställa personer, men då säger socialdemokraterna att pansionärerna skulle få lida eftersom dessa pengar tydligen går till dom men om det blir billigare att anställa folk anställs mer folk och då kommer man ändå upp i samma kostnander.
Om man sänker dessa kostnader med 50% så kommer det förhoppninsvis anställas 50% mer människor om inte mer och då kommer man ju ändå upp i samma kostnader.
eller tänker jag helt galet då? jag vet inte, jag kan inte så mycket om detta ämne men jag tycker det är intressant.

en annan sak jag inte förstår är att hur kan man inte vara intresserad, det handlar ju om vårat samhälle och hur vi ska få leva våra liv. Men om man inte är intresserad och inte vet något om det så tycker jag att man lika gärna kan rösta blank ist för att bara välja ett parti bara därför.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback