herrejesus

vad trött jag är.
jag tror jag aldrid har varit såhär trött efter en skoldag.
Denna dag har verkligen varit göör jobbig. Fast egentligen började allt igår när jag och Lina skulle äta pizza..
Jag tänkte att gårdagen skulle vara en s.k "pluggdag" men min kära lina frågade mig om jag ville äta pizza och vem kan säga nej till pizza? inte jag iaf.
Så jag sa, ja okejdå, en pizza men sedan måste jag hem och plugga.
Så kom vi till frågan vart ska vi äta? och jag fick för mig att på osolemio i hudik, där är det säkert god pizza. Lina min pärla säger ju självklart inte nej till min briljanta idé. Vi fick skjuts av hennes mor Ulla och vi började äta, och vi åt och åt och åt, ända tills vi blev riktigt mätta.
Vi tänkte att vi skulle gå till bussstationen så när vi väl är det ser vi att det inte går en buss förns 20.15, just det 20.15 så svar ja, där försvann halva min pluggdag iaf.
Men jag tyckte att min mamma skulle kunna hämta oss men självklart var ju hon på möte för ovanlighetens skull..
Men vi bestämmer oss för att gå på donken för att köpa en glass till efterrätt och väl där ja då har ju inte strömmen gått då satt vi där utanför donken med varken glass eller skjuts.
Efter en lång tids sittande tog vi beslutet att röra oss mot busshållsplatsen, även fast det var ca 40 min tills bussen gick. Halvvägs dit ringer min mamma och säger att hon kan hämta oss så vi ber henne hämta oss vid donken eftersom vi nu hade fått för oss att strömmen var tillbaka.
Vi gick tillbaka till donken och självklart hade vi fel
så där satt vi och väntade, och väntade och åter väntade, utan glass men denna gång hade vi åtminstonde skjuts som kom efter ett litet tag.
När jag väl är hemma är klockan ca 20.45, så tänkte jag att nu måste jag verkligen plugga så säger mamma när jag tagit fram böckerna "mähh, ska du inte kolla på prison break du e?" dumt nog hade jag glömt bort att det var prison break så då gällde det att prioretera och lika mycket som jag kan säga nej till pizza kan jag säga nej till prison break så där satt jag i vardagsrummet och kollade på prison break utan att ha pluggat.
Prison break tog slut och jag gjorde mig klar för sängen, när jag väl lagt mig så sätter jag igång tv:n och där visas något program om word trade center, ja det var ju trots allt den 11:e september igår så jag måsta bara kolla. Så jag somnade ju inte så tidigt.

Så imorse när klockan ringde kunde jag göra vad som helst för att slippa kliva upp ur sängen..
men upp måsta jag ju, gjorde mig klar för skoldagen precis som vanligt bara att jag var 1000 gånger så tröttare än vanligt. går till bussstationen och som tur var fick jag för mig att jag skulle ta upp busskortet innan bussen kom, och låg busskortet i väskan då? ja det svaret kan ni ju gissa er fram till.
men som tur är bor jag alldeles bredvid busshålsplatsen så det var bara att springa hem,
hämta busskortet och när jag är på andra sidan vägen ser jag bussen komma. Som tur är är det ju fler än jag som hoppade på så jag hann på bussen.
Väl på skolan kollar jag på schemat och då får jag nästan damp, det stog sovmorgon till 12.00
men som tur var det fel schema, jag började 8.05 och hade världens roligaste lektion, i 3h.
Vi skulle ut och filma, min grupp gick ända till guldsmeden och fan det var jobbigt att bära greejer ända dit.
det var mycket spring den lektionen men det var super kul.
efter den var det en super kort lunch, sedan var det att springa och leta lärare överallt.
Sedan var det att kolla på en debatt mellan alla olika partierna vilket verkligen var intressant, jag tycker det är as kul. kan berätta alla mina åsikter i ett annat inlägg.
Efter det var det eng och efter det var det franska.
Så var min skoldag, från 8.05 till 16.00.
Jag sprang för att hinna bussen ner till stan men självklart missa jag den.
så jag tänkte springa ner till stan ist så jag inte skulle missa min buss hem till iggesund.
men eftersom jag är så himlans poppis och känner en maaaaaaaaassa människor som jag måste stanna och prata med påvägen så missar jag självklart den med.
Så då fick jag sitta där på busshållsplatsen i ca 45 min och vänta på bussen.
det var verkligen kul, ungefär lika kul som min mediakunsap läxa jag försökte göra när jag satt där och vänta på bussen.
och nu sitter jag här, kom hem vid kvart i 6 och nu ska jag äta mat och sedan plugga eftersom det inte blev av igår. Så nu vill jag att ni alla som läser detta ska tycka synd om mig i 9 sekunder för det skulle kännas mycket bättre då.
tack och häj för mig!

Jag ger dig inte min morgon och inte min dag du får nått så mycket bättre

du får hela jävla jag

Hela underbara och unika jag inte något så fjuttigt som en morgon och en dag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback