gud vad roligt,

Gårdagens resa till gävle varade ju snäppet längra än vad jag trodde

Jag vaknade av att mamma väckte mig och sa att det snöa!
Jag flög upp ur sängen av lycka och bara måsta ringa och berätta för lina
Jag gjorde mig klar för resan till Gävle
Jag gick till tågstationen, in i tåget och allt gick som på rels (haha)
Väl framme i gävle var det bara ut i stormen och in i affärerena
till en början snålade vi rejält med pengerna men sen ba rök det mesta
men det kändes bra och känns fortfarande bra faktiskt!
16.00 trötta som vi var gick vi till tåget, hoppa in i tåget
och där var det minst sagt fullt, så vi joinade alla andra människor där,
sittande på golvet och jag menar det var ju verkligne inte blött där, nej nej
Men vi var ju iaf påväg hem, så liksom så farligt avr det ju ändå inte
men helt plöstsligt står vi still, ingen vet riktigt varför
men tydligen hade växlarna gått sönder pga kylan, snön eller vad det var
vilket innebar att vi stog där, mitt på rälsen mittemot ett annat tåg
så där satt vi, mitt på golvet i ett fullproppat tåg.
vi satt, och satt och åt lite choklad, sedan satt vi och gissa vad vi gjorde sen
ja vi satt. Efter en lång stund och med väldigt ont i stjärten säger dom att vi måste backa tillbaka till gävle
GUD VAD ROLIGT!
Väl tillbaka i gävla sa dom att vi skulle vänta på bussar
så där stog vi. vi väntade, och vi väntade
och vi var hungrig och vi väntade
och till slut ringer Martin (inte Joel lina ;p) och säger att ja dom sitter på en buss hem
ut och leta bussen dom sitter i och självklart är den full!
GUD VAD ROLIGT
Ja då var det bara att gå in igen, och hör och häpna vad vi gjorde då,
vi väntade. Efter ett tag berättar dom JA nu har vi hittat en buss!
alla blir typ överlycklig och tänker springa ut när dom säger
men vi har ingen busschafför
GUD VAR ROLIGT
efter många om och men får dom tag på en busschafför
alla tjockar in sig i bussen
och man fick ju inte så mkt plats faktiskt
men men, nu var vi iaf påväg hem
men det kändes fan itne stabilt, i varje liten kurva sladda vi för fulla muggar
men vaffan, alltid kul med spänning(?)
Vi körde på och allt gick bra, trodde vi ja.
Alldeles utanför tönnebro var det stopp, en lastbil hade börjat brunnit
så där satt vi i värdlens bilkö i ca 1½ h
GUD VAD ROLIGT det var liksom
efter det väntade vi bara på att ett flygplan skulle krascha, eller nåt
men hör och häpna, resten av vägen gick riktigt bra!
Var hemma ca 1, då var det bara och hoppa i säng för imorse hade jag träning klockan 8

men det roligaste var nog att alldeles efter vi hade hoppa på bussen från gävla hade dom ropat upp mitt och linas namn i högtalarna endast för att min låtsas bror Magnus är så jädrans envis och hade fixat en egen buss, till mig och lina. och fan, det skulle vara snäppet skönare att få åkt en egen buss men lite mer plats, men men. Man ska inte klaga vi lever åtminstonde!

Ja, jag och snön fick inte en sån bra start tror jag, men fan. nu har jag längtat efter snön och nu är den här och jag är glad ändå.
men en sak är iaf säker, Snö + X-trafik = inte sant

Tack för mig!
- Carro


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback